Skolereglement

VI HJELPER DEG PÅ VEIEN TIL FØRERKORTET

Skolereglement

Velkommen til Komét Trafikkskole. Vi ønsker å gjøre vårt ytterste for at du blir fornøyd hos oss og vårt mål er at du blir en trygg sjåfør og at anbefaler oss videre etter endt opplæring. Her ønsker vi å gi deg nyttig informasjon om alt det praktiske knyttet til opplæringen som for eksempel bestilling og betaling av opplæring, teoretisk og praktisk førerprøve og hvordan opplæringen er delt opp og hvordan den vil gjennomføres.

• Timebestilling: Opplæring bestilles via trafikklærer eller via www.tabselev.no
  • Avbestilling: Timer som skal avbestilles må gjøres seneste kl 12.00 virkedagen før avtalt time hvis ikke vil man bli belastet for timen. (Helg/helligdager er ikke en virkedag) Skulle man være uheldig å bli syk må legeattest fremvises for å ikke bli belastet. Avbestilling av obligatorisk opplæring må avbestilles senest 3 virkedager før. Ved avbestilling senere enn dette må 50% av kurset betales. Ved for sen avlysning av Sikkerhetskurs på øvingsbane må også baneleie på dekkes.
  • Oppmøte: Alle timer starter og avsluttes på trafikkskolen om ikke annet er avtalt. Timen inneholder målsetting på starten og oppsummering, betaling og oppsett av ny time på sluttet. Ved oppmøte andre steder går dette av elevens tid. Betaling av opplæring: Betaling av opplæring gjøres på www.tabs.no, der man kan betale via vipps eller nettbank. Betal gjerne med konto/kidnummer da vipps tar 2% i gebyr. På Tabs vil dere ha full oversikt over alle timer som er gjennomført, fremtidige timer og betalingshistorikk. Kjøretimer betales helst før eller rett etter hver time om ikke annet er avtalt med trafikklærer. Det er elevens ansvar å følge med på Tabs og betale etter gjennomført kjøretime. Dersom kjøretime/opplæring ikke er betalt 10dager etter gjennomført time vil det bli sendt faktura i posten med ett fakturagebyr på 79kr med en ukes betalingsvarsel. Etter dette vil Intrum Inkassobyrå ta over betalingsprosessen.
  • Betaling av pakke: Ønsker man å kjøpe pakke må denne betales i sin helhet før den vil bli aktiv. Pakke kan ikke delbetales. Når betaling har kommet inn på Tabs.no vil pakke bli registert på elev.
  • Fraværsregel: Obligatorisk opplæring gir gyldig fravær i skolen. Dokumentasjon på obligatorisk opplæring finnes i tabselev.
  • Taushetsplikt: Alle våre lærere har yrkesmessig taushetsplikt.

Avtale om økonomisk oppgjør

Er du under 18 år så må en foresatt signere et økonomsik oppgjørskjema. Dette vil bli sendt til den foresatte på sms og må signeres før trafikkopplæringen kan starte hos oss.

I henhold til Lov om vergemål § 9, kan ikke mindreårige inngå bindende rettslige avtaler. Som foresatt/verge gis det fullmakt til å inngå avtale om trafikkopplæring med Komét Trafikkskole AS

Ta kontakt

Messenger

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke